Kodeks Etyki firmy Drogopal zawiera zbiór wartości i zasad, którymi kierujemy się w prowadzeniu działalności gospodarczej. Naszym celem strategicznym jest budowa firmy która skutecznie łączy sukces biznesowy z troską o budowanie dobrych relacji z wszystkimi interesariuszami firmy, w tym przede wszystkim z klientami, pracownikami, dostawcami, społecznościami lokalnymi i innymi podmiotami działającymi na rynku. Zachęcamy do zapoznania się z naszym Kodeksem. Jednocześnie upoważniamy interesariuszy do zgłaszania wszelkich uwag dotyczących przestrzegania zasad etycznych, zawartych w Kodeksie.
- A. System wartości
- B. Stosunki z klientami
- C. Stosunki z pracownikami
- D. Stosunki z dostawcami
- E. Relacje z konkurencją
- F. Powiązania z władzami i lokalnymi społecznościami
- G. Środowisko
- H. Zamówienia publiczne
- I. Dostosowywanie się i weryfikacja
A. System wartości
- We wszystkich działaniach przedsiębiorstwa Drogopal ważne jest zachowanie podstawowych wartości. Do najważniejszych wartości, którymi się kierujemy należy:
- Uczciwość wobec Interesariuszy
- Czynny udział w życiu lokalnej społeczności
- Przejrzystość we wszystkich działaniach
- Odpowiedzialność za podjęte zobowiązania
- Rzetelność w praktykach biznesowych
- Przestrzeganie prawa.
- Ochrona wymienionych wartości ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich działań firmy Drogopal i dla reputacji firmy a także dla pozyskania zaufania interesariuszy.
- W prowadzonej działalności przestrzegamy najwyższych standardów etycznych oraz wymagamy ich od innych, z którymi dokonujemy transakcji. Nie tolerujemy jakiejkolwiek formy korupcji. Regularnie monitorujemy przestrzeganie zasad etycznych, zawartych w niniejszym Kodeksie.
B. Stosunki z klientami
- Świadczymy usługi budowlane, dobrej jakości, solidnie wykonane i spełniające wszystkie wymogi inwestorów.
- Realizowane inwestycje są świadczone zgodnie z międzynarodowymi i krajowymi standardami oraz dobrymi praktykami w zakresie Budownictwa.
- Dostarczamy pełną informację klientom. Nie podajemy informacji niepełnych i wprowadzających w błąd
- W przedsięwzięciach reklamowych i innych formach przekazu unikamy podawania nieprawdziwych, ukrytych lub przesadzonych informacji.
- Utrzymujemy w tajemnicy poufne informacje uzyskane od klientów
C. Stosunki z pracownikami
- Stosunki z pracownikami będą oparte na szacunku dla ich godności osobistej.
- Rekrutujemy i awansujemy pracowników, biorąc pod uwagę kwalifikacje wymagane na danym stanowisku. Nie dyskryminujemy pracowników ze względu na narodowość, religię, kolor skóry, wiek, płeć, stan cywilny oraz inwalidztwo.
- Dążymy do zapewnienia stabilnych miejsc pracy oraz rzetelnie informujemy pracowników o perspektywach zatrudnienia., osiągnięciach i strategiach rozwojowych
- Zapewniamy czyste, zdrowe i bezpieczne środowisko pracy zgodnie z wymaganymi standardami.
- Pracownicy ze swojej strony mają obowiązek dołożyć starań, aby uniknąć wypadków i zranienia siebie, swoich kolegów, a także osób postronnych.
- Doceniamy wysiłki poszczególnych osób mających wkład w sukces firmy i stosuje reguły uczciwej i właściwej polityki wynagradzania. Reguły systemu wynagradzania są tak skonstruowane, aby uwzględnić zarówno wkład indywidualny poszczególnych osób jak i wyniki brygad, w których pracują.
- Wspieramy pracowników wszystkich szczebli w poszerzaniu umiejętności, służących budowaniu kariery w ramach firmy.
- Prowadzimy otwartą politykę informacyjna wobec pracowników, przekazując wiedzę o celach swojej działalności i zadaniach na poszczególnych stanowiskach pracy. Pracownicy firmy są włączani w działania służące polepszeniu jakości ich pracy i rozwojowi firmy.
- Informacje uzyskane przez pracowników podczas pracy nie mogą być używane dla jakiegokolwiek innego celu niż ten, dla którego były udostępnione.
- Nie tolerujemy seksualnego, psychicznego i fizycznego dręczenia pracowników.
- Uznajemy swoje zobowiązania wobec pracowników z długoletnim stażem, szczególnie tych, którzy w niedługim czasie przejdą na emeryturę.
- Wspieramy pracowników w rozstrzyganiu sporów i dokładamy wszelkich starań, aby rozwiązać te spory bez dopuszczenia do otwartego konfliktu
- Dążymy do zapewnienia jak najpełniejszej komunikacji z każdym pracownikiem, uznając potrzebę informowania i konsultowania pracowników.
- Rzetelnie informujemy pracowników o opłacanych składkach na ubezpieczenie społeczne oraz o charakterze zawieranych umów.
D. Stosunki z dostawcami
- Stosunki pomiędzy Drogopalem i dostawcami są oparte na wzajemnym zaufaniu.
- Zapłata za wykonaną usługę lub dostarczony towar regulujemy w terminie i zgodnie z zawartą umową.
- Wszystkie informacje dotyczące stosunków pomiędzy Drogopalem a dostawcą są traktowane jako poufne.
E. Relacje z konkurencją
- Współzawodniczymy z konkurentami aktywnie, zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
- Nie niszczymy reputacji konkurencji ani bezpośrednio, ani poprzez insynuacje.
- Nie podejmujemy prób pozyskania informacji dotyczących konkurencji środkami nielegalnymi. Zaliczyć do nich można zatrudnianie pracowników konkurencji, w celu otrzymania od nich tajnych informacji, nakłanianie personelu konkurencji lub jej klientów do ujawniania posiadanych przez nich informacji oraz inne środki wyżej nie wymienione.
F. Powiązania z władzami i lokalnymi społecznościami
- Dokładamy wszelkich starań, aby być wrażliwym społecznie podmiotem gospodarczym, służącym społeczności poprzez działalność na rzecz lokalnego sportu, edukacji i kultury a także poprzez tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy.
- Wspieramy społeczności lokalne, zarówno poprzez dotacje finansowe jak i poprzez prace wykonywane na rzecz lokalnych społeczności. Wysokość dotacji i polityka ich przyznawania jest określana przez właściciela firmy..
- Bierzemy pod uwagę interesy całego otoczenia, starając się uwzględnić zarówno interes krajowy, jak i lokalny.
- Zachęcamy naszych pracowników do uczestnictwa w wydarzeniach społecznych i obywatelskich.
G. Środowisko
Przywiązujemy dużą wagę do ochrony środowiska uznając, że zasoby naturalne wyczerpują się i powinny być używane w sposób odpowiedzialny. Dlatego też będziemy:
- upewniać się, że realizowane budowy, gospodarka ściekowa, usuwanie odpadków, emisja spalin i hałasu mieszczą się w wymaganych standardach
- analizować efekty każdego nowego przedsięwzięcia dla środowiska,
- mieć szczególny wzgląd na ochronę żyjących w naturze zwierząt i roślin,
H. Zamówienia publiczne
Przestrzegamy zasad ubiegania się o zamówienia publiczne, a w szczególności:
- Nie wpływamy na osoby podejmujące decyzję poprzez wręczanie im prezentów, obiecywanie korzyści oraz dawanie gratyfikacji finansowych.
- Podajemy w swojej ofercie takie warunki merytoryczne, które rzeczywiście będziemy w stanie spełnić.
- Ustalamy realne terminy i podajemy cenę, która pokryje koszty oraz zapewni odpowiednią, planowaną marżę zysku.
- Rzetelnie przedstawiamy w swojej ofercie osiągnięcia i doświadczenia.
- Nie stosujemy metod dyskredytujących konkurentów.
I. Dostosowywanie się i weryfikacja
- Ścisłe stosowanie się do klauzul kodeksu będzie warunkiem zatrudnienia w firmie Drogopal.
- Celem Drogopalu powinno być stworzenie korzystnego klimatu pracy i szans dla pracowników oraz szczere wyjaśnianie wszelkich kwestii dotyczących zachowań i decyzji uważanych za nieetyczne.
- Kierownictwo firmy wspiera pracowników w interpretowaniu zasad zawartych w Kodeksie, a także w wyjaśnianiu wszelkich wątpliwości związanych z funkcjonowaniem Kodeksu.
- Wszelkie naruszenia Kodeksu powinny być zgłaszane na adres. drogopal@drogopal.pl