Kodeks etyki

Kodeks Etyki firmy Drogopal zawiera zbiór wartości i zasad, którymi kierujemy się w prowadzeniu działalności gospodarczej. Naszym celem strategicznym jest budowa firmy która skutecznie łączy sukces biznesowy z troską o budowanie dobrych relacji z wszystkimi interesariuszami firmy, w tym przede wszystkim z klientami, pracownikami, dostawcami, społecznościami lokalnymi i innymi podmiotami działającymi na rynku. Zachęcamy do zapoznania się z naszym Kodeksem. Jednocześnie upoważniamy interesariuszy do zgłaszania wszelkich uwag dotyczących przestrzegania zasad etycznych, zawartych w Kodeksie.

  • A. System wartości
  • B. Stosunki z klientami
  • C. Stosunki z pracownikami
  • D. Stosunki z dostawcami
  • E. Relacje z konkurencją
  • F. Powiązania z władzami i lokalnymi społecznościami
  • G. Środowisko
  • H. Zamówienia publiczne
  • I. Dostosowywanie się i weryfikacja

A. System wartości

  1. We wszystkich działaniach przedsiębiorstwa Drogopal ważne jest zachowanie podstawowych wartości. Do najważniejszych wartości, którymi się kierujemy należy:
    1. Uczciwość wobec Interesariuszy
    2. Czynny udział w życiu lokalnej społeczności
    3. Przejrzystość we wszystkich działaniach
    4. Odpowiedzialność za podjęte zobowiązania
    5. Rzetelność w praktykach biznesowych
    6. Przestrzeganie prawa.
  2. Ochrona wymienionych wartości ma fundamentalne znaczenie dla wszystkich działań firmy Drogopal i dla reputacji firmy a także dla pozyskania zaufania interesariuszy.
  3. W prowadzonej działalności przestrzegamy najwyższych standardów etycznych oraz wymagamy ich od innych, z którymi dokonujemy transakcji. Nie tolerujemy jakiejkolwiek formy korupcji. Regularnie monitorujemy przestrzeganie zasad etycznych, zawartych w niniejszym Kodeksie.

B. Stosunki z klientami

  1. Świadczymy usługi budowlane, dobrej jakości, solidnie wykonane i spełniające wszystkie wymogi inwestorów.
  2. Realizowane inwestycje są świadczone zgodnie z międzynarodowymi i krajowymi standardami oraz dobrymi praktykami w zakresie Budownictwa.
  3. Dostarczamy pełną informację klientom. Nie podajemy informacji niepełnych i wprowadzających w błąd
  4. W przedsięwzięciach reklamowych i innych formach przekazu unikamy podawania nieprawdziwych, ukrytych lub przesadzonych informacji.
  5. Utrzymujemy w tajemnicy poufne informacje uzyskane od klientów

C. Stosunki z pracownikami

  1. Stosunki z pracownikami będą oparte na szacunku dla ich godności osobistej.
  2. Rekrutujemy i awansujemy pracowników, biorąc pod uwagę kwalifikacje wymagane na danym stanowisku. Nie dyskryminujemy pracowników ze względu na narodowość, religię, kolor skóry, wiek, płeć, stan cywilny oraz inwalidztwo.
  3. Dążymy do zapewnienia stabilnych miejsc pracy oraz rzetelnie informujemy pracowników o perspektywach zatrudnienia., osiągnięciach i strategiach rozwojowych
  4. Zapewniamy czyste, zdrowe i bezpieczne środowisko pracy zgodnie z wymaganymi standardami.
  5. Pracownicy ze swojej strony mają obowiązek dołożyć starań, aby uniknąć wypadków i zranienia siebie, swoich kolegów, a także osób postronnych.
  6. Doceniamy wysiłki poszczególnych osób mających wkład w sukces firmy i stosuje reguły uczciwej i właściwej polityki wynagradzania. Reguły systemu wynagradzania są tak skonstruowane, aby uwzględnić zarówno wkład indywidualny poszczególnych osób jak i wyniki brygad, w których pracują.
  7. Wspieramy pracowników wszystkich szczebli w poszerzaniu umiejętności, służących budowaniu kariery w ramach firmy.
  8. Prowadzimy otwartą politykę informacyjna wobec pracowników, przekazując wiedzę o celach swojej działalności i zadaniach na poszczególnych stanowiskach pracy. Pracownicy firmy są włączani w działania służące polepszeniu jakości ich pracy i rozwojowi firmy.
  9. Informacje uzyskane przez pracowników podczas pracy nie mogą być używane dla jakiegokolwiek innego celu niż ten, dla którego były udostępnione.
  10. Nie tolerujemy seksualnego, psychicznego i fizycznego dręczenia pracowników.
  11. Uznajemy swoje zobowiązania wobec pracowników z długoletnim stażem, szczególnie tych, którzy w niedługim czasie przejdą na emeryturę.
  12. Wspieramy pracowników w rozstrzyganiu sporów i dokładamy wszelkich starań, aby rozwiązać te spory bez dopuszczenia do otwartego konfliktu
  13. Dążymy do zapewnienia jak najpełniejszej komunikacji z każdym pracownikiem, uznając potrzebę informowania i konsultowania pracowników.
  14. Rzetelnie informujemy pracowników o opłacanych składkach na ubezpieczenie społeczne oraz o charakterze zawieranych umów.

D. Stosunki z dostawcami

  1. Stosunki pomiędzy Drogopalem i dostawcami są oparte na wzajemnym zaufaniu.
  2. Zapłata za wykonaną usługę lub dostarczony towar regulujemy w terminie i zgodnie z zawartą umową.
  3. Wszystkie informacje dotyczące stosunków pomiędzy Drogopalem a dostawcą są traktowane jako poufne.

E. Relacje z konkurencją

  1. Współzawodniczymy z konkurentami aktywnie, zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
  2. Nie niszczymy reputacji konkurencji ani bezpośrednio, ani poprzez insynuacje.
  3. Nie podejmujemy prób pozyskania informacji dotyczących konkurencji środkami nielegalnymi. Zaliczyć do nich można zatrudnianie pracowników konkurencji, w celu otrzymania od nich tajnych informacji, nakłanianie personelu konkurencji lub jej klientów do ujawniania posiadanych przez nich informacji oraz inne środki wyżej nie wymienione.

F. Powiązania z władzami i lokalnymi społecznościami

  1. Dokładamy wszelkich starań, aby być wrażliwym społecznie podmiotem gospodarczym, służącym społeczności poprzez działalność na rzecz lokalnego sportu, edukacji i kultury a także poprzez tworzenie atrakcyjnych miejsc pracy.
  2. Wspieramy społeczności lokalne, zarówno poprzez dotacje finansowe jak i poprzez prace wykonywane na rzecz lokalnych społeczności. Wysokość dotacji i polityka ich przyznawania jest określana przez właściciela firmy..
  3. Bierzemy pod uwagę interesy całego otoczenia, starając się uwzględnić zarówno interes krajowy, jak i lokalny.
  4. Zachęcamy naszych pracowników do uczestnictwa w wydarzeniach społecznych i obywatelskich.

G. Środowisko

Przywiązujemy dużą wagę do ochrony środowiska uznając, że zasoby naturalne wyczerpują się i powinny być używane w sposób odpowiedzialny. Dlatego też będziemy:

  • upewniać się, że realizowane budowy, gospodarka ściekowa, usuwanie odpadków, emisja spalin i hałasu mieszczą się w wymaganych standardach
  • analizować efekty każdego nowego przedsięwzięcia dla środowiska,
  • mieć szczególny wzgląd na ochronę żyjących w naturze zwierząt i roślin,

H. Zamówienia publiczne

Przestrzegamy zasad ubiegania się o zamówienia publiczne, a w szczególności:

  • Nie wpływamy na osoby podejmujące decyzję poprzez wręczanie im prezentów, obiecywanie korzyści oraz dawanie gratyfikacji finansowych.
  • Podajemy w swojej ofercie takie warunki merytoryczne, które rzeczywiście będziemy w stanie spełnić.
  • Ustalamy realne terminy i podajemy cenę, która pokryje koszty oraz zapewni odpowiednią, planowaną marżę zysku.
  • Rzetelnie przedstawiamy w swojej ofercie osiągnięcia i doświadczenia.
  • Nie stosujemy metod dyskredytujących konkurentów.

I. Dostosowywanie się i weryfikacja

  1. Ścisłe stosowanie się do klauzul kodeksu będzie warunkiem zatrudnienia w firmie Drogopal.
  2. Celem Drogopalu powinno być stworzenie korzystnego klimatu pracy i szans dla pracowników oraz szczere wyjaśnianie wszelkich kwestii dotyczących zachowań i decyzji uważanych za nieetyczne.
  3. Kierownictwo firmy wspiera pracowników w interpretowaniu zasad zawartych w Kodeksie, a także w wyjaśnianiu wszelkich wątpliwości związanych z funkcjonowaniem Kodeksu.
  4. Wszelkie naruszenia Kodeksu powinny być zgłaszane na adres. drogopal@drogopal.pl